מדעים הוא אחד המקצועות שמשרד החינוך מקנה לו חשיבות רבה, ותלמידים נבחנים בו במבחני מיצ"ב ארציים כבר מכיתה ה'. למרות שמדעים הוא מקצוע בחירה במסגרת הלימודים לקראת תעודת הבגרות, בכל זאת, במערכת החינוך הישראלית יש מחסור במורים מקצועיים להוראת מדעים, והיא קוראת לאנשים איכותיים לפנות אל לימודי תעודת הוראה במדעים.
כולנו גדלנו בבתי הספר היסודיים על לימודי הטבע, שהפכו עם השנים ללימודי טכנולוגיה, והיום הם לימודי מדעים. יחד עם זאת, לימודי המדעים בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים הם שונים לגמרי בהדגשים ומטרות הלמידה, ומי שבוחר ללמוד לימודי תעודת הוראה במדעים, צריך להחליט לאיזה כיוון הוא מעוניין לפנות, ולכוון בכך את לימודיו.
- לימודי המדעים בבתי הספר היסודיים נלמדים מתוך אוריינטציה של שמירה על איכות הסביבה וחינוך לקיימות. הבנת תופעות מדעיות נלמדות בהקשרים אלה.
- בחטיבות הביניים כמעט ואין מלמדים מדעים כמקצוע בפני עצמו אלא כמקצועות נפרדים, כמו: כימיה, פיזיקה וביולוגיה.
- רק בבתי הספר התיכוניים נלמדים המדעים כמקצוע שתפקידו לגלות את הסדר המתקיים בטבע וביקום על כל המשתמע מכך.
אפשר ללמוד את לימודי התעודה הן במכללות להכשרת מורים והן באוניברסיטאות ובמכונים המדעיים כמו הטכניון ומכון ווייצמן למדע. לכל מקום תוכנית ייחודית עם הדגשים שונים. כך שמי שרוצה ללמוד להיות מורה למדעים, חשוב שיבדוק בפירוט את התוכניות השונות, ואת הכיוונים אליהן הן מובילות.
הלימודים במכללות הם ברובם הגדול לימודי תעודת הוראה במדעים לבתי ספר יסודיים. הלימודים נמשכים ארבע שנים, והם כוללים:
- לימודים מדעיים מעמיקים: בוטניקה, זואולוגיה, גוף האדם, איכות הסביבה, מדעי החומר, מדעי כדור הארץ ועוד, על פי תוכנית הלימודים במדעים.
- לימודי חינוך: פסיכולוגיה, פדגוגיה, פיתוח חשיבה מדעית, סטטיסטיקה, שיטות מחקר, גינון טיפולי או טיפול באמצעות בעלי חיים ועוד.
- התנסות מעשית וסטאז'.
הלימודים באוניברסיטאות מיועדים למי שכבר רכש תואר ראשון באחד התחומים, ומתמקדים בעיקר בלימודי חינוך ופדגוגיה.